PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) finalizują następny etap prac infrastrukturalnych na linii nr 108. W efekcie, parametry techniczne odcinka prowadzącego do nieczynnego przejścia granicznego w Krościenku znowu ulegną poprawie. Chociaż pociągi międzynarodowe nadal nie kursują, inwestycja ta znacząco ułatwi organizowaną komunikację krajową.
W pierwszej połowie bieżącego roku PKP PLK koncentrowały się na pracy nad obiektami inżynieryjnymi usytuowanymi między stacjami Uherce i Ustrzyki Dolne. Te miejsca to koniec linii 108 Stróże – Krościenko – granica państwa, która umożliwia podążanie do Chyrowa na Ukrainie. Trasa ta nie była wykorzystywana w regularnym ruchu międzynarodowym przez ostatnie 14 lat, jednak niedawno przywrócono pociągi krajowe kursujące na trasie Sanok – Ustrzyki Dolne. Połączenia pasażerskie nieprzerwanie realizowane są także pomiędzy Jasłem a Sanokiem i Zagórzem.
Ukończone prace torowe na trasie do granicy
Inwestycja, która zakończyła się w czerwcu tego roku, razem z innymi pracami wykonanymi niedawno, przynosi poprawę parametrów technicznych tej linii. Dorota Szalacha, reprezentująca zespół prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych, informuje: „W nowym rozkładzie jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od 15 grudnia na linii kolejowej nr 108 na odcinku Uherce – Krościenko, maksymalne obciążenie osi na torze zostanie podniesione z 140 kN do 157 kN”. Chociaż ten fragment linii nadal nie będzie dostępny dla ciężkiego ruchu towarowego, zwiększa się liczba pojazdów pasażerskich mogących dojechać do Ustrzyk a także potencjalnie do Krościenka. Polregio ma zacząć obsługiwać nowe bezpośrednie połączenia Rzeszów – Ustrzyki od lutego tego roku, a nowe możliwości techniczne przełożą się na usprawnienie obsługi taboru.